simssis.blogg.se

Familjen Castell Del 30.

Orfeus har precis växt upp till tonåring. Han fick njutningsambinationen och hans högsta mål är att bli Professionell festgäst. Han tänder på ansiktshår och glasögon medan han finner hattar avtändande. 
 
På eftermiddagen följer Orfeus med Aura till familjens företag för att försöka tjäna in lite mer pengar och det visar sig snabbt att Orfeus är en född säljare. Det tar inte många timmar innan han uppnått en guldmedalj i säljande. Orfeus hjälpte en tjej vid namn Tina Lind att hitta en fin blomma till hennes sjuka mormor. Det var något med Tina som han tyckte om men han kunde inte säga vad. Hon verkade också tycka om honom för som tack för att han hjälpte henne att hitta en fin blomma, fick han hennes nummer och hon ville att han skulle ringa om han någon gång kände för att hitta på något. 
 
Efter många gånger av lyftande på luren för att sedan lägga på igen några sekunder tidigare vågade äntligen Orfeus ringa till Tina. Han hade gått igenom alla möjliga senarion om vad han skulle säga beroende på vad hon svarade på hans förslag som han hade. 
"Hej, det här är Tina"
"Hej, Tina, det är Orfeus, jag vet inte... om du...öhh.. kommer ihåg mig men..." Stammade han fram
"Hej! Jo men visst gör jag det vad trevligt att du ringde", avbröt Tina honom mitt i meningen. 
"Jag tänkte höra om du ville följa med mig ner på karaokebaren inne i centrum?"
"Du menar som en date?"
"Ehh...Ja", sa Orfreus försiktigt. 
"Javisst, väldigt gärna," sa Tina
"Ska vi ses där klockan 19 ikväll då?"
"Det blir bra, då ses vi då! Hejdå, Orfreus" sa Tina. 
Orfeus pustade ut och log stort, han hade klarat det och det var inte alls så svårt som han hade trott. Orfeus gick sedan iväg för att göra sig iordning inför kvällen med Tina. 

//Jozze
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback